MailBox white papers

Download onze white papers en blijf op de hoogte van interessante onderzoeken, innovatieve omnichannel toepassingen en nieuws uit de wereld van customer communication management.
De comeback van de reisgids
September 2018

De comeback van de reisgids


Iedereen heeft er wel eens één opgehaald of aangevraagd bij een reisbureau: een reisgids. Kasten vol hadden reisbureaus op voorraad, van meer dan 100 verschillende aanbieders. De één nog mooier dan de ander. En vooral: hoe dikker, hoe beter. Want aan de dikte van de gids kon je aflezen hoe groot de touroperator was die erachter stak. Althans dat dachten de touroperators / uitgevers van deze gidsen. Echter, het tij is de afgelopen jaren gekeerd...

Download PDF


Paperless office opnieuw op de agenda
April 2018

Paperless office opnieuw op de agenda


De term 'paperless office' is al zo lang in zwang als de digitalisatie van onze samenleving gaande is. Al jaren hebben bedrijven de wens om papier uit hun kantoren te weren en alle werkzaamheden digitaal uit te voeren. Sommige organisaties is dat goed gelukt, andere krijgen het, alle inspanningen ten spijt, maar niet voor elkaar. Ontdek in deze white paper de 10 stappen om het papierverbruik op kantoor drastisch te verminderen.

Download PDF


Nieuwe wetgeving gegevensbescherming
Maart 2018

Nieuwe wetgeving gegevensbescherming


Het begint langzamerhand bij bedrijven door te dringen dat er in mei a.s. een nieuwe Europese wetgeving aankomt ter bescherming van persoonsgegevens. Je hebt inmiddels via allerlei kanalen kunnen lezen wat de consequenties van de Algemene Verordening Gegevensbescherming AVG (ook wel bekend onder de internationale afkorting GDPR) voor jouw bedrijf zijn en hopelijk daar waar nodig actie ondernomen. Download nu onze white paper over zakendoen met MailStreet in het kader van de nieuwe wetgeving gegevensbescherming.

Download PDF


Van tevreden klanten naar loyale klanten
Oktober 2017

Van tevreden klanten naar loyale klanten


Klanten die voor eeuwig bij je blijven…wie wil dat nou niet? In deze editie van MailBox besteden we aandacht aan de vraag hoe je van tevreden klanten loyale klanten maakt. Want het is geen vanzelfsprekendheid dat een tevreden klant ook een trouwe klant is. Met 10 tips helpen we je op weg.

Download PDF


Onderzoek reisgids aanvragen touroperators - Hoe gaan reisorganisaties om met informatie aanvragen
September 2017

Onderzoek reisgids aanvragen touroperators - Hoe gaan reisorganisaties om met informatie aanvragen


Ruwweg de helft van de 50 grote reisorganisaties in ons land maakt nog gebruik van reisgidsen. De reisgids is kennelijk nog steeds een belangrijke informatie- en inspiratiebron voor de zich oriënterende consument. MailStreet vroeg zich af hoe touroperators omgaan met aanvragen van reisgidsen en publiceerde er het bijgaande rapport over.

Download PDF


Hoe print de customer journey verrijkt
Juni 2017

Hoe print de customer journey verrijkt


Deze white paper gaat over het langzaam terugkerend besef dat een te eenzijdige digitale klantbenadering niet langer past in een tijd waarin alles om customer experience (of in goed Nederlands klantbeleving) draait. Er is behoefte aan een nieuw evenwicht tussen digitaal en persoonlijk contact.

Download PDF


Het customer journey dossier
Augustus 2016

Het customer journey dossier


“Bij ons komt de klant op de eerste plaats", roept bijna elke ondernemer. Maar is dat ook zo? Helaas. Klantvriendelijk zijn is één, maar de klant écht in het middelpunt van alles wat je doet zetten, dat is heel andere koek. Zeker als je daarmee het verschil met je concurrenten wilt maken. De customer journey is daarbij een handig hulpmiddel. In dit dossier lees je er alles over.

Download PDF